Kuvituskuva, jossa on terveydenhuoltoon liittyviä vaaleita symboleita ympyrässä tummansinistä taustaa vasten.

Lääkeautomaatilla turvallista, laadukasta ja vaikuttavaa lääkehoitoa

Istekki on kilpailuttamassa lääkeautomaattipalvelua hyvinvointialueille. Kilpailutuksella hankitaan pussi- ja lääkelasijakeluun sopivat laitteet sekä niitä ohjaavat ohjelmistopalvelut. Tavoitteena on hankintasopimuksen allekirjoittaminen vuodenvaihteeseen mennessä. Hankinnan tavoitteena on löytää lääkeautomaattipalvelu, joka tukee Istekin asiakasomistajien tarpeita turvallisen ja katkeamattoman lääkehoitoprosessin toteuttamisessa. Kohderyhmänä ovat säännöllisen kotihoidon sekä vammais-, mielenterveys- ja päihdeasiakkaat. Lääkeautomaatit ovat turvallinen ja kustannustehokas vaihtoehto tukea kotihoitoa eri asiakasryhmillä.   Tärkeä osa katkeamatonta lääkehoitoprosessia   Katkeamattomassa lääkehoitoprosessissa varmistetaan asiakkaan lääkehoidon tietojen siirtyminen minimoiden manuaalisiin työvaiheisiin liittyvät riskit. Lääkitykseen liittyvät tiedot ovat kaikkien hoitoon osallistuvien käytettävissä eri tietojärjestelmistä riippumatta. Lääkeautomaatti tukee katkeamatonta lääkehoitoprosessia. ”Katkeamattoman lääkehoitoprosessin saavuttaminen on ollut tavoitteena sairaaloissa jo vuosia, joka on otettu huomioon lääkehoidon ja lääkehuollon kehittämisessä sekä hankintoja tehdessä. Avoterveydenhuollon asiakkaiden lääkehoitoprosessin kehittämisessä ja hankinnoissa katkeamattomuuden saavuttaminen on varsin uusi asia. Tavoitteena tulee olla, että ammattilaiset näkevät asiakkaan kokonaislääkityksen ja pystyvät seuraamaan lääkityksen toteutumista. Usein lääkeautomaatti on käytössä monisairailla, iäkkäällä asiakkaalla, jotka käyttävät erilaisia terveydenhuollon palveluja ja esimerkiksi päivystyksessä pitäisi nähdä, mitä lääkkeitä asiakas on ottanut ennen päivystykseen saapumista tai miten lääkehoitoa on toteutettu,” kertoo Istekin johtava asiantuntija Marjo Uusitalo. Lääkeautomaatti aktivoi käyttäjäänsä   Lääkeautomaatti tarjoilee lääkeannokset oikeaan aikaan ja ohjaa puheella asiakasta ottamaan lääkkeet. Automaattiin voidaan ohjelmoida myös muita, arkea tukevia muistutuksia asiakkaalle. Pirkanmaan hyvinvointialueella lääkeautomaatit on kohdistettu kotihoidon säännöllisille asiakkaille, joille ne yksilöllisen arvion mukaan soveltuvat. Automaatti helpottaa kotihoidon hoitajien työtä, tasaa ruuhkahuippuja ja tiukkoja aikatauluja. Teknologian avulla voidaan taata tarpeiden mukaiset palvelut kaikille kotihoidon asiakkaille. ”Kun lääkkeitä ei tuoda yöpöydälle valmiiksi, jo se parantaa ja ylläpitää asiakkaan toimintakykyä. Lääkeautomaatti aktivoi käyttäjäänsä, kannustaa nousemaan vuoteesta useita kertoja päivässä, kävelemään automaatin luo ja ottamaan lääkkeet itse. Asiakas saa lääkkeensä säännöllisemmin, kun lääkkeenanto ei ole riippuvainen hoitajan aikataulusta. Lääkehoidolle saadaan parempaa vastetta, kun asiakas saa lääkkeet säännöllisesti ja oikea-aikaisesti. Laitteen käyttö on helppoa ja se toimii kuten hoitaja neuvoisi lääkkeiden ottamisessa. Kun asiakas oppii käyttämään lääkeautomaattia ajoissa, jopa vaikeastikin muistisairas voi osata käyttää laitetta ja taito säilyy pidempään”, Pirkanmaan hyvinvointialueen projektipäällikkö Anu Asmundela kertoo. ”Lääkeautomaatit on otettu hyvin vastaan asiakkaidemme keskuudessa ja tavoitteena on saavuttaa 20 % peittävyys pirkanmaalaisten säännöllisen kotihoidon asiakasmäärästä vuoden 2024 loppuun mennessä”, kertoo ikäihmisten palvelujen kehittäjätiimin suunnittelija Liisa Tuomi. Tukea kotona asumiseen   Vanheneva väestö haastaa sosiaali- ja terveyspalveluita ja palvelujärjestelmän kykyä tarjota riittäviä palveluja sekä kasvattaa niiden kuluja huomattavasti. Sosiaali- ja terveysministeriön laatusuositus hyvän ikääntymisen turvaamiseksi painottaa kotihoidon kehittämistä ja palveluiden tarjoamista niin, että kotona asuminen mahdollistetaan asiakkaan tarpeiden mukaisesti mahdollisimman pitkään. Teknologisilla ratkaisuilla voidaan tukea ikäihmisten kotona asumista ja toisaalta tukea palvelujen laatua ja tehokkuutta. ”Lääkeautomaattipalvelun avulla automaattia käyttävä loppuasiakas saa tukea turvalliseen lääkehoitoon. Ratkaisu turvaa myös kotona asumista ja mahdollistaa itsenäisemmän elämän, oman näköisessä arjessa”, kertoo Istekin erityisasiantuntija Pauliina Kämäräinen. Lääkeautomaattipalvelu tuo hyötyjä myös sote-organisaatioille. Lääkeautomaatti on vaihtoehto perinteisille kotikäynneille, jolloin hoivaa ja hoitoa voidaan keskittää niille asiakkaille, jotka tarvitsevat hoitajan kotikäynnin.

Lääkeautomaatilla turvallista, laadukasta ja vaikuttavaa lääkehoitoa Read More »

Kuvituskuva, jossa on kuvattu läppärin näppäimistöä.

Istekin Google Workspace -tuottavuusratkaisun kilpailutukseen jätettiin lukuisia tarjouksia

Istekki Oy kilpailutti Google Workspace -tuottavuusratkaisun lisenssejä ja asiantuntijapalveluita. Hankintapäätös tehtiin 5.8.2024 ja sen valitusaika oli 14 päivää. Valituksia ei saapunut määräaikaan mennessä, joten hankintapäätös on nyt lainvoimainen.   Hankinta oli jaettu kolmeen osa-alueeseen, joista jokaiseen valittiin yksi toimittaja: 1. Workspace-käyttäjien lisenssit ja asiantuntijapalvelut: Asiantuntijapalvelut kattavat Google Workspace-, Chrome Enterprise- ja Chromebook-ympäristöjen käyttöönottoon, ylläpitoon, hallintaan, koulutuksiin ja tietoturvan vahvistamiseen liittyviä asiantuntijapalveluja. Toimittajaksi valittiin Gapps Oy.  2. VDI-ratkaisu ja asiantuntijapalvelut: Sovellusvirtualisoinnin asiantuntijapalvelut ja lisenssit, liittyen Windows-sovellusten käyttöön Chrome-OS- ja Chromebook-laitteilla. Toimittajaksi valittiin Cloudpoint Oy ja ratkaisuna KASM VDI. 3. Sote-toimikortti tunnistautumisen mobiiliratkaisu ja asiantuntijapalvelut: Asiantuntijapalvelut ja lisenssit Google-teknologian piirissä oleville käyttäjille. Toimittajaksi valittiin Megical Oy ja ratkaisuna Hightrust.id. Hankinnan ennakoitu enimmäisarvo on 9 M€ jakautuen edellä mainituille kolmelle osa-alueelle. Istekin liiketoimintajohtaja Stefan Baggström kertoo:   ”Olemme erittäin tyytyväisiä tähän kilpailutukseen. Saimme useita tarjouksia jokaiselle vaativalle osa-alueelle. Uskomme, että valitut toimittajat voivat auttaa meitä laajalla kokemuksellaan ja osaamisellaan Google-ekosysteemin palveluiden nopeissa pilotoinneissa ja käyttöönotoissa. Tavoitteena on saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä tietoturvallisilla ja käyttäjäystävällisillä kokonaisratkaisuilla.  Pääsemme näihin tavoitteisiin parhaiten hyvien kumppaneiden avulla.” 

Istekin Google Workspace -tuottavuusratkaisun kilpailutukseen jätettiin lukuisia tarjouksia Read More »

Kuvituskuva.

Istekki x Pohde tietoturva-aamiainen 19.9.

Tervetuloa mukaan Istekki x Pohde tietoturva-aamiaiselle 19.9. klo 9 alkaen! Tapahtuman aiheena on häiriönhallinnan ja harjoituksen merkitys toiminnan jatkuvuuden varmistamisessa. Haluamme toimia yhteistyön mahdollistajana kutsumalla tietoturvapäättäjiä ja tietoturvasta kiinnostuneita mukaan virtuaaliseen keskusteluun kyberturvallisuudesta. Huoltovarmuuskriittisenä toimijana Istekin ydintehtävä on luoda vaikuttavuutta koko suomalaiseen julkiseen sote-sektoriin. Ota siis kuppi kahvia ja tervetuloa mukaan linjoille kuulemaan ja keskustelemaan tietoturvasta! Päivän agenda – 9.00, tilaisuuden avaus, Anne-Maria Hauhio ja Jenni Siermala (Istekki) – 9.00 – 9.10, Anssi Huhtala (Pohde) – 9.15 – 09.30, Kimmo Rousku (DVV) – 09.30 – 09.45, Jani Päijänen (JYVSECTEC) – 09.45 – 10.05, Istekin häiriönhallintaprosessi – 10.05 – 10.15, Istekin SOC tukee harjoittelussa ja häiriönhallinnassa asiakkaita – 10.15 – 10.30, keskustelu Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella.

Istekki x Pohde tietoturva-aamiainen 19.9. Read More »

Istekki Oy:n hallituksen puheenjohtaja vaihtuu

Suomalaisen tieto-, viestintä- ja terveysteknologiayhtiön Istekki Oy hallituksen puheenjohtaja vaihtuu. Kari Janhonen on omasta toiveestaan päättänyt luopua tehtävästään hallituksen puheenjohtajana 1.8.2024. Samalla hän luopuu myös hallituspaikastaan. Janhonen toimi Istekin hallituksessa kymmenen vuotta, joista kuusi puheenjohtajana. Istekin hallitus on valinnut uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi aiemmin 1. varapuheenjohtajana olleen Ilkka Luoman. Ilkka Luoma on ollut Istekki Oyn hallituksen jäsen vuodesta 2023 lähtien. Hän toimii päätyössään Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen johtajana. ”Haluan kiittää Kari Janhosta hänen panoksestaan Istekin hyväksi. Hänen näkemyksensä ja asiantuntemuksensa ovat olleet tärkeitä yhtiömme kasvulle ja kehitykselle monen vuoden ajan”, kertoo toimitusjohtaja Lasse Koskivuori. ”Olemme mielissämme saadessamme Ilkka Luoman hallituksemme uudeksi puheenjohtajaksi. Hänen laaja kokemuksensa ja osaamisensa ovat merkittävä etu hallitustyöskentelyssä.” Lisätiedot: Lasse Koskivuori toimitusjohtaja Puh. +358 44 434 1234 lasse.koskivuori@istekki.fi

Istekki Oy:n hallituksen puheenjohtaja vaihtuu Read More »

Tummansininen tausta, jota vasten valkoisella teksti "250 suurinta".

TiVi listasi Suomen 250 suurinta IT-yritystä – Istekki nousi sijalle 23

TiVi listasi Suomen 250 suurinta IT-alan yritystä vuodelle 2024. Istekki nousi sijalle 23. Viime vuonna Istekki oli sijalla 29. Listalle pääsyyn vaadittiin vähintään 12,7 miljoonan euron liikevaihto, joka on jälleen uusi ennätyslukema. Viime vuonna alaraja oli 11,1 ja tätä edeltävänä vuonna 10,4 miljoonaa euroa. Lue lisää TiVin uutisesta.

TiVi listasi Suomen 250 suurinta IT-yritystä – Istekki nousi sijalle 23 Read More »

Kuvituskuva, jossa henkilö kirjoittaa läppärillä ja taustalla on chatbot keskustelemassa.

Istekki Oy kilpailutti tekoälypohjaisen chatbot -ratkaisut asiakkailleen

Kilpailutuksen myötä Istekin asiakastarjooma on laajentunut myös tekoälypalveluilla. Voittajaksi valikoitui twoday Oy. Tekoälychatboteille on valtava potentiaali tehostaa tukitoimintoja ja nostaa työn tuottavuutta. Sosiaali- ja terveysministeriö on voimakkaasti nostanut tekoälyn hyödyntämisen potentiaalia sotessa. Tekoälyyn pohjautuva chatbot-palvelu mahdollistaa tietojen haun, analysoinnin, tiivistämisen ja uuden tekstin generoinnin. Chatbotin aineistona voi olla niin intranet, julkiset verkkosivut kuin käyttäjän omat tiedostotkin. Monikielinen tekoäly mahdollistaa esimerkiksi perehtyä omalla äidinkielellä suomalaiseen työnantajaan ja työnantajan työ- ja toimintaohjeisiin. Istekki Oy tuottaa chat-palvelua itsenäisenä palveluna asiakkaalle. Ratkaisu voi hyödyntää uusimpia laajoja kielimalleja ja on tietoturvallisesti käytettävissä omassa Azure-ympäristössä eli ratkaisu mahdollistaa myös julkisorganisaatioiden sisäisten dokumenttien käsittelyn. Näin se vastaa toiminnoiltaan kuluttajien ChatGPT-palvelua. Istekiltä tekoälyn saa valmiina kokonaisuutena. Istekki auttaa myös tekoälystrategian luomisessa, tarjoaa käyttäjille opastusta tekoälyn tuottavaan ja turvalliseen käyttöön sekä ylläpitää ja edelleen kehittää palvelua yhteistyössä loppuasiakkaiden kanssa. Istekin kautta saa myös Eduhousen koulutuspalvelut tekoälystä. Istekin tarjoomaan kuuluu lisäksi Microsoftin Copilot-tuotevalikoima, joka tuo matalan kynnyksen tekoälyn Microsoftin sovelluksiin ja sujuvoittaa tietotyötä. Generatiivisen tekoälyn lisäksi seuraamme tiiviisti myös tekoälyn kehitystä muilla aloilla. Tulevaisuudessa tekoäly on apuna lääkinnällisissä laitteissa sekä tiedolla johtamisessa kuten tarvelähtöisessä resurssien suunnittelussa.   Lisätietoa: Jani-Matti Tirkkonen Ratkaisuarkkitehti Istekki Oy jani-matti.tirkkonen@istekki.fi +358 44 492 0129 www.istekki.fi   Lue twodayn 6.8.2024 julkaistu tiedote asiasta.

Istekki Oy kilpailutti tekoälypohjaisen chatbot -ratkaisut asiakkailleen Read More »

Kuvituskuva, jossa on tekoälybotti taustalla auttamassa henkilöä joka kirjoittaa läppärillä.

Istekki hankki twodayn tekoälysovelluksen hyvinvointialueiden avuksi: Ratkaisu voi vaikuttaa jopa 4 miljoonan kansalaisen palveluihin

twodayn tiedote 6.8.2024:   Yli 1400 asiantuntijan tieto-, viestintä- ja terveysteknologiayhtiö Istekki Oy on hankkinut osaksi palvelutuotantoaan suomalaisen twoday AI Agent -tekoälyratkaisun, joka tuo Istekin asiakkaille markkinoiden monipuolisimman ja tietoturvallisen tekoälypalvelun. Istekin asiakkaita ja samalla omistajia ovat yhteiskunnalliset tahot, kuten hyvinvointialueet, kunnat ja kaupungit. Istekki toimii valtakunnallisesti ja vaikuttaa asiakasomistajiensa kautta yli neljän miljoonan ihmisen arkeen ja hyvinvointiin päivittäin. Twodayn tekoälyratkaisun avulla hyvinvointialueet voivat vähentää merkittävästi hoitohenkilökunnan turhaa manuaalista työtä ja vapauttaa näin aikaa vaativampiin tehtäviin, säästää julkisen sektorin resursseja, helpottaa ja tehostaa sisäisen tiedon hakemista ja käyttöä, parantaa ja automatisoida palvelua sekä kehittää tiedolla johtamista. Istekin keväällä 2024 julkaisemassa kilpailutuksessa etsittiin tekoälypalvelua, joka on otettavissa välittömästi käyttöön. Valittu twoday AI Agent on teknologiariippumaton ja tietoturvallinen tekoälyratkaisu, joka on käytössä jo yli sadalla twodayn asiakkaalla. Hankintapäätös tehtiin 27.5.2024 ja hankinnan myötä Istekin asiakkaat saavat nopeasti ja kustannustehokkaasti tekoälyn hyödyt käyttöönsä, kun jokaisen ei tarvitse hankkia erillisiä ratkaisuita.   Tekoälyratkaisun käyttökohteet: sisäisen tiedon hyödyntäminen, tekstin tuottaminen ja asiakaspalvelu   Istekin hankkima, generatiivista tekoälyä, koneoppimismalleja ja ohjelmistorobotiikkaa hyödyntävä twoday AI Agent on suunniteltu nopeuttamaan tiedon löytämistä ja hyödyntämistä sekä auttamaan uuden tiedon tuottamisessa. Tälle on tarvetta erityisesti hyvinvointialueilla, joilla on runsaasti tietoa, mutta haasteita sen hyödyntämisessä. Ensisijaisia käyttökohteita tekoälyratkaisulle ovat: – Tiedon haku ja palveluneuvonta julkisessa verkossa – Intranet- ja extranet hakutoiminnot – HR-ohjeistukset – Laatuohjeistukset – Yleiset toimintaohjeet – Henkilökohtainen, tietoturvallinen AI-apuri työntekijöille Alkuvaiheessa AI Agent tulee käyttöön Intranet-botteina, jotka auttavat henkilöstöä löytämään nopeasti ja tehokkaasti tarvitsemansa tiedot yksinkertaisen chat-käyttöliittymän avulla. Pidemmällä tähtäimellä tavoitteena on laajentaa käyttöä myös asiakkaiden palveluneuvontaan, hoito-ohjeisiin sekä tiedolla johtamisen kehittämiseen. Hankittu ratkaisu ei ole päällekkäinen tai poissulkeva Microsoftin Copilot -ratkaisun kanssa, vaan nämä pikemminkin täydentävät toisiaan. twodayn AI Agent -ratkaisussa korostuu integroituvuus myös muihin kuin Microsoftin tiedostokirjastoihin ja laajojen tiedostomäärien käsittely.   Hyödyt ja tavoitteet: tehokkuuden, laadun ja palvelun parantaminen   Twodayn tekoälyratkaisun avulla pyritään parantamaan tiedon käyttöastetta ja laatua, sekä vähentämään manuaalista työtä. Tämä tehostaa ammattilaisten tietotyötä ja vähentää esimerkiksi puhelinpalveluiden kuormitusta, vapauttaen asiantuntijoiden aikaa tehtäviin, joissa heidän osaamistaan vaaditaan eniten. Tällä hetkellä pelkästään yhdellä hyvinvointialueella saattaa muutaman hengen tiimi saada viikoittain tuhansia yhteydenottoja puhelimitse. Tekoälyratkaisu säästää näin myös julkisen sektorin resursseja. Twoday AI agent valittiin sen korkean tietoturvatason, monipuolisten ominaisuuksien, kielimalliriippumattomuuden sekä käytettävyyden vuoksi. Palvelu mahdollistaa tiedon haun, analysoinnin ja tiivistämisen luonnollisella kielellä, sekä tarjoaa käyttäjille helpon ja tietoturvallisen tavan käyttää ja tuottaa tietoa. Ratkaisu on räätälöitävissä asiakkaan tarpeiden mukaan sekä helposti integroitavissa asiakkaan järjestelmiin. Valintaan vaikutti lisäksi, että ratkaisun käyttö, tuki ja muu palvelu hoituu suomen kielellä.   Yhteistyö ja tulevaisuuden näkymät: ensimmäiset käyttöönotot suurille hyvinvointialueille   Istekki ja twoday ovat tehneet jo pitkään yhteistyötä, ja myös tekoälyratkaisun osalta työt ovat käynnistyneet sujuvasti. ”Yhteistyö twodayn kanssa tekoälyn osalta on alkanut erittäin lupaavasti. Suunnitelmat ovat edenneet nopeasti, ja twodayn tiimi on vastannut kysymyksiimme ripeästi ja asiantuntevasti. Heidän osaamisensa on ollut ratkaisevaa hankkeen menestykselle. Suunnittelemme ensimmäisiä käyttöönottoja suurilla hyvinvointialueilla, joilla on myös suurin hyöty tietotyön tehostamisessa”, kertoo Jani-Matti Tirkkonen, Istekin tekoälystä vastaava ratkaisuarkkitehti. “Twoday on tehnyt Istekin kanssa jo vuosia yhteistyötä heidän loppuasiakkaidensa digitaalisen muutoksen konsulttina sekä erilaisten digitaalisten asiointialustojen toimittajana. Tämän yhteistyön luonnollinen jatkumo on hyödyntää moderneja tekoälyratkaisuita palvelutuotannossa Istekin omistaja-asiakkaille”, kertoo Istekin asiakkuudesta twodaylla vastaava liiketoimintajohtaja Mika Rahkolin. ”Tekoälyllä on valtava potentiaali hyvinvointialueilla sekä muualla julkisella sektorilla, niin tiedon hyödyntämisessä, prosessien automatisoinnissa kuin asiakaspalvelussakin. Istekin asiakkaiden kautta tekoälyllä pystytään saavuttamaan merkityksellisiä tuloksia, kun heidän toimintansa vaikuttaa yli neljän miljoonan ihmisen elämään. Odotamme innolla, että pääsemme yhdessä parantamaan hyvinvointialueiden arkea.”, sanoo Anneli Vitikainen, twoday AI Agentista vastaava liiketoiminnan kehitysjohtaja twodaylla. Lisätietoja hankkeesta ja sen etenemisestä antavat: Jani-Matti Tirkkonen Ratkaisuarkkitehti Istekki Oy jani-matti.tirkkonen@istekki.fi +358 44 492 0129 www.istekki.fi   Anneli Vitikainen Business Development Director twoday Oy anneli.vitikainen@twoday.com +358 50 582 1235 twoday.fi   Lue Istekin 6.8. julkaistu uutinen aiheesta.  

Istekki hankki twodayn tekoälysovelluksen hyvinvointialueiden avuksi: Ratkaisu voi vaikuttaa jopa 4 miljoonan kansalaisen palveluihin Read More »

Kuvituskuva

Digital Workforcelle yli 1,3 miljoonan euron sopimus Pirkanmaan hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen siirrosta

Digital Workforce Oyj:n tiedote 28.6.2024 Digital Workforce, ohjelmistorobotiikan ja prosessiautomaation johtava palveluntarjoaja, kertoo saaneensa Istekin ja Atostekin kautta Pirkanmaan hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen siirtoprojektin. Työ sisältää aktiivisten asiakastietojen poiminnan kahdeksasta eri lähdejärjestelmästä ja niiden konvertoinnin muotoon, josta ne pystytään siirtämään näppärästi uuteen Mediconsultin Saga-järjestelmään. Aktiivisia asiakkaita, joiden tiedot siirretään, on vähintään 78 000. Kyseessä on toistaiseksi suurin aktiivisten sosiaalihuollon asiakastietojen siirtoprojekti Suomessa. Marraskuussa 2024 käyttöönotettava Saga yhdistää aiemmat järjestelmät yhdeksi kokonaisuudeksi. Siirtymävaiheessa on ensiarvoisen tärkeää, että kaikki aktiiviset ja voimassa olevat asiakastiedot siirretään uuteen järjestelmään luotettavasti, sujuvasti ja tehokkaasti. ”Pirkanmaan alueen sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas- ja potilastietojärjestelmien ja ICT-infrastruktuurin lähtötilanne on erittäin hajanainen. Sosiaalihuollon suurin haaste on yhtäläisesti järjestelmäkentän ja toimintatapojen hajanaisuus. Kunnilla on ollut käytössä erilliset ratkaisut. Konsolidointi yhteen järjestelmään on merkittävä askel kohti tehokkaampaa ja parempaa toimintaa. Istekillä on kokonaisvastuu sosiaalihuollon järjestelmä- ja sovelluspalvelun tuottamisesta Pirkanmaan hyvinvointialueelle. Digital Workforcen tiedonsiirron kokonaispalvelun avulla pystymme tuottamaan tiedonsiirron tehokkaasti yhtenä hankintana ja projektina, vaikka lähdejärjestelmiä on paljon erilaisia”, kertoo hankejohtaja Anna-Kaisa Parviainen, Istekki. ”Pirkanmaan hyvinvointialueelle on käynnistynyt myös passiivisten asiakastietojen siirtoprojekti. Asiakas hyötyy tästä, koska voimme hyödyntää molemmissa samaa ohjelmistorobotiikan ympäristöä, ja lisäksi kyseessä on paljon samoja lähdejärjestelmiä.  Aktiivisten tietojen siirto on paljon resursseja ja syvää asiantuntemusta vaativa hanke. Projekti edellyttää erikoistunutta osaamista lukuisista eri lähdejärjestelmistä ja projektinhallintakykyä. Yhdessä Istekin kanssa voimme tukea Pirkanmaan hyvinvointialuetta uuden Saga-järjestelmän käyttöönottoprojektissa sujuvasti ja luotettavasti, kertoo Juha Nieminen, Head of Sales Finland, Digital Workforce. Digital Workforcen sosiaali- ja terveydenhuollolle kehittämät automaatioratkaisut vastaavat hyvinvointialueiden tarpeisiin automatisoimalla aktiivisten ja passiivisten tietojen siirtoa nopeasti ja luotettavasti. Kehittämämme tiedonsiirtoratkaisu on lähdejärjestelmästä riippumaton avaimet käteen -palvelu. Kustannustehokas, virheetön ja ketterä automaatiopohjainen Digital Workforcen migraatiopalvelu on valittu käyttöön jo lähes puolella Suomen hyvinvointialueista. Pirkanmaan hyvinvointialueen aktiivisten tietojen siirtosopimuksen arvo on Digital Workforcelle 1,395.000 euroa. Lisätietoja Juha Nieminen, Head of Sales Finland, Digital Workforce juha.nieminen@digitalworkforce.com Tietoja Digital Workforcesta Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 250 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Digital Workforcelle yli 1,3 miljoonan euron sopimus Pirkanmaan hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen siirrosta Read More »

Istekki kehittää ja ylläpitää tutkijan työtilaa

Lääkäriliiton julkaisema Lääkärilehti kirjoitti rekisteritutkimuksesta 19.6.2024 numerossaan. Rekisteritutkimuksen tekeminen muuttui vuonna 2020 voimaan tulleen toisiolain myötä. Findatan ulkopuoliset, auditoidut käyttöympäristöt voivat olla tutkijoille huomattavasti edullisempia. ”Tämä mahdollisuus on aivan radikaali helpottaja, sanoo ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri Aleksi Reito . Hän on aktiivinen tutkija. Reito on Pirkanmaan hyvinvointialueella työskennellessään käyttänyt Tutkijan työtila (T3) -palvelua, joka on yksi Valviran valvomista käyttöympäristöistä. Käyttöympäristöä kehittää ja hallinnoi Istekki.” Lue koko artikkeli Lääkärilehdestä

Istekki kehittää ja ylläpitää tutkijan työtilaa Read More »