Haastattelimme Istekin asiakaspäällikkö Antti Heinoa ja pääsimme kuulemaan hänen mielenkiintoisen uratarinansa.
Kuka olet?
Olen 42-vuotias Antti Heino, ja asustelen nykyisin Lempäälässä. Olen kotoisin Jämsänkoskelta, jossa paikallisessa ammattikoulussa kuljetuslinjalta saatu pätevyys valmisti nuoren miehen matkalle kohti työelämää. Muutamia vuosia myöhemmin suoritin Jyväskylän ammattikorkeakoulussa hyvinvointiteknologian AMK-insinööritutkinnon. Nykyisen työni lisäksi minulla on kokemusta muun muassa turvallisuusalalta, paperiteollisuudesta, maahantuonnista, teknisestä myynnistä B2B-tehtävissä, nuorten parissa tehdystä työstä sekä rengasliikkeestä ja postinkannosta. Olen aina ollut rohkea kokeilemaan uudenlaisia tehtäviä, ja nyt voi jo todeta, että kaikesta tekemästäni on ollut hyötyä nykyisessä työssäni. Tämä onkin hyvä kannustuksen sanoma nuoremmalle sukupolvelle.
Vapaa-aikaani täyttävät erilaiset liikuntaharrastukset, laulaminen ja kitaransoitto, retkeily sekä maanpuolustus.
Miten päädyit Istekille töihin?
Mikä on roolisi Istekillä ja mitä toimenkuvaasi kuuluu?
Päädyin Istekille tammikuussa 2019. Ennen sitä olin noin vuoden verran tutustunut Istekkiin toimittajan roolissa. Muutamat vierailut Istekin lääkintätekniikan huollon toimipisteissä vuonna 2018 jättivät positiivisen jäljen, ja päätin hakea avointa asiakaspäällikön paikkaa, kun siitä minulle vinkattiin.
Työskentelen Pirkanmaalla suurasiakkuudessamme Istekin viesti- ja lääkintäteknologioiden palveluiden sekä asiakkaan rakennushankkeiden parissa asiakaspäällikkönä. Vuosien varrella olen toiminut asiakaspäällikkönä myös muilla maantieteellisillä alueilla Istekin sote-asiakkuuksissa. Toimenkuvaani kuuluu asiakkaan kanssa käytävät keskustelut ja neuvottelut, jotka liittyvät vastuullani oleviin palveluihin, asiakaskokemuksen parantamiseen, talouteen ja yhteistyön yleiseen kehittämiseen.
Miten koet työsi merkityksellisyyden?
Työni on kaikki nämä vuodet tuntunut erittäin merkitykselliseltä. Saan osaltani osallistua itseni, läheisteni ja muiden kansalaisten kannalta välttämättömien terveyspalveluiden kehittämiseen ja palveluiden jatkuvuuden turvaamiseen. Henkilökohtaisen hoitokäynnin aikana esimerkiksi suun terveydenhuollon toimipisteessä voin nähdä ammattilaisten käyttävän laitteita ja järjestelmiä, joita Istekki on mahdollistanut, ja joiden virheetön toiminta hankinnan jälkeen turvataan ylläpitopalveluidemme kautta.
Mikä on parasta työssäsi?
Pitkäaikaiset ja tiiviit asiakassuhteet, työtoverit ja työn joustavuus ja työn vaihtelevuus. In-house-kumppanina palveluvalikoimamme on valtava. Jos asiakas tarvitsee jotain, pyrimme toteuttamaan sen itse tai hyödyntämään laajaa kumppaniverkostoamme. Vastuualueilleni perustetaan usein palveluita, joiden olemassaolosta en välttämättä edes tiennyt, vaikka pyrin olemaan työssäni proaktiivinen ja etsimään markkinatietoa uusista teknologioista ja palveluista.