Kilpailutuksen myötä Istekin asiakastarjooma on laajentunut myös tekoälypalveluilla. Voittajaksi valikoitui twoday Oy.
Tekoälychatboteille on valtava potentiaali tehostaa tukitoimintoja ja nostaa työn tuottavuutta. Sosiaali- ja terveysministeriö on voimakkaasti nostanut tekoälyn hyödyntämisen potentiaalia sotessa.
Tekoälyyn pohjautuva chatbot-palvelu mahdollistaa tietojen haun, analysoinnin, tiivistämisen ja uuden tekstin generoinnin. Chatbotin aineistona voi olla niin intranet, julkiset verkkosivut kuin käyttäjän omat tiedostotkin. Monikielinen tekoäly mahdollistaa esimerkiksi perehtyä omalla äidinkielellä suomalaiseen työnantajaan ja työnantajan työ- ja toimintaohjeisiin.
Istekki Oy tuottaa chat-palvelua itsenäisenä palveluna asiakkaalle. Ratkaisu voi hyödyntää uusimpia laajoja kielimalleja ja on tietoturvallisesti käytettävissä omassa Azure-ympäristössä eli ratkaisu mahdollistaa myös julkisorganisaatioiden sisäisten dokumenttien käsittelyn. Näin se vastaa toiminnoiltaan kuluttajien ChatGPT-palvelua.
Istekiltä tekoälyn saa valmiina kokonaisuutena. Istekki auttaa myös tekoälystrategian luomisessa, tarjoaa käyttäjille opastusta tekoälyn tuottavaan ja turvalliseen käyttöön sekä ylläpitää ja edelleen kehittää palvelua yhteistyössä loppuasiakkaiden kanssa. Istekin kautta saa myös Eduhousen koulutuspalvelut tekoälystä.
Istekin tarjoomaan kuuluu lisäksi Microsoftin Copilot-tuotevalikoima, joka tuo matalan kynnyksen tekoälyn Microsoftin sovelluksiin ja sujuvoittaa tietotyötä. Generatiivisen tekoälyn lisäksi seuraamme tiiviisti myös tekoälyn kehitystä muilla aloilla. Tulevaisuudessa tekoäly on apuna lääkinnällisissä laitteissa sekä tiedolla johtamisessa kuten tarvelähtöisessä resurssien suunnittelussa.
Lisätietoa:
Jani-Matti Tirkkonen
Ratkaisuarkkitehti
Istekki Oy
jani-matti.tirkkonen@istekki.fi
+358 44 492 0129
www.istekki.fi