Tilannekatsaus projektien asiakaskokemuksen parantamiseksi Istekissä

Kuvituskuva, jossa tiimiläisiä on kerääntynyt pöydän ympärille ja pöydällä on iPad ja muistiinpanoja, joita he osoittavat.

Istekin strategian yhtenä tärkeänä osa-alueena on projektien asiakaskokemuksen parantaminen. Toukokuun uutisessa esittelimme asiakaspalautteista kerättyjä kehityskohteita, joita päätettiin edistää laadun parantamiseksi. Haluamme kertoa kehityskohteiden edistämisen tilanteesta sekä uusista kehityskohteista.

Keväällä 2024 koulutimme istekkiläisiä projektiviestinnässä saavuttaaksemme yhtenäisempiä toimintatapoja ja parantaaksemme projektien asiakasviestintää.

Toukokuun uutisessa tunnistimme Istekin projektitoiminnan kehityskohteeksi myös projektipäällikköresursseihin liittyvät asiat sekä projektien riskienhallinnan. Henkilöresurssienhallinnan kehitysprojektin tuotoksena on otettu kesällä käyttöön projektien kuukausikohtaisesti painotetut resurssivaraukset.

Projektipäälliköille on pidetty projektien riskienhallinnan koulutuksia syksyn 2024 aikana. Koulutuksessa on keskitytty projektien riskien tunnistamiseen ja mitigointiin. Projektipäälliköiden osaamista on myös kasvatettu IPMA C -sertifioinneilla syksyn 2024 aikana.

Tulemme jatkamaan projektipäälliköiden osaamisen kehittämistä Istekin projektiprosesseihin liittyvillä koulutuksilla.  Kehitystarpeena olemme tunnistaneet ohjausryhmätyöskentelyssä toimivien roolien ja vastuiden kirkastamisen. Lisäksi haluamme lisätä läpinäkyvyyttä asiakkaille Istekin projektiprosesseihin ja toimitusmalleihin.

Tarkastelemme toteutettujen kehitystoimenpiteiden vaikutuksia, sillä asiakaspalautteet ovat meille tärkeitä ja seuraamme palautteita aktiivisesti.

Uutisoimme kehitystoimenpiteiden edistymisestä seuraavan kerran kesällä 2025.